انجمن علوم سیاسی ایرانپژوهشنامه علوم سیاسی1735790X14120190220Islamic city and village councils and decentralization in the Islamic Republic of Iranشوراهای اسلامی شهر و روستا و تمرکززدایی در جمهوری اسلامی ایران347369FAغلامرضاابراهیم آبادیدانشجوی دکتری رشته جامعه شناسی سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهرانسیدعبدالرحیمابوالحسنیدانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهرانJournal Article20190430Improving governance and its quality is main concern of reforms for achieve development in today's world. In the meantime decentralization is one of the main ways to improve the quality of governance. In the islamic republic of Iran, and in accordance with the articles of the Constitution, the Islamic city and village councils are the main trustees of decentralization. But investigating the genesis and transformation process of the councils and ultimately legacy left by these councils anticipats its defective institutional cycle towards more centralization, confiscation of powers and transformation of the character of local government, So with any reforms decreased part of the aura of authority that was given to this local governance until finally transform the council into a digestible and inefficient institution in the body of the existing administrative system. This inefficient institutional legacy has led to efforts for the next reforms were just reproduce and reconfigure the same path that the previous rules were determined. As a result, the inefficiency of the councils in decentralization becomes a chronic phenomenon and depending on the predetermined path . This paper with utilizing qualitative method and within the framework of historical institutionalism addresses this main question that why and how did the city and village Islamic councils fail to decentralization ?بهبود حکمرانی و کیفیت آن دغدغه اصلی اصلاحات در دنیای امروز برای رسیدن به توسعه و پیشرفت کشورها است در این میان تمرکززدایی به عنوان یکی از روش های اصلی بهبود کیفیت حکمرانی مطرح است. در جمهوری اسلامی ایران، و مطابق مفاد قانون اساسی، شوراهای اسلامی شهر و روستا از متولیان اصلی امر تمرکززدایی اند. اما مطالعه سیر تکوین تا تحول و نهایتاً میراث برجای مانده از شوراها حکایتگر چرخه معیوب نهادی آن به سمت تمرکزگرایی هرچه بیشتر، مصادره اختیارات و استحاله خصلت حکمرانی محلی است به طوری که با هر اصلاحاتی بخشی از هاله اقتدار و حاکمیتی که به این نهاد حکمرانی محلی اعطاء شده بود، زدوده شده تا نهایتاً شورا را به نهادی قابل هضم و ناکارآمد در پیکره نظام اجرایی موجود تـبدیل کند. این میراث نهادی ناکارآمد باعث شده تلاش برای اصلاحات بعدی نیز صرفاً بازتولید و پیکره بندی مجددی از همان مسیری باشد که قوانین قبلی مشخص و معین کرده بودند. و در نتیجه ناکارآمدی شوراها در امر تمرکززدایی به پدیده ای مزمن و وابسته به مسیر از پیش تعیین شده تبدیل گردد. این مقاله با بهره گیری از روش کیفی و در قالب رویکرد نهادگرایی تاریخی این سئوال اصلی را مورد بررسی قرار می دهد که چرا و چگونه شوراهای اسلامی شهر و روستا به این ناکارآمدی دچار شده و نتوانستند در امر تمرکززدایی موفق باشند.http://www.ipsajournal.ir/article_369_1968b01a3edf81fa3663e83350e7dc78.pdfانجمن علوم سیاسی ایرانپژوهشنامه علوم سیاسی1735790X14120190220Negative Campaigns in Iran's Presidential Elections,Causes and Contextتخریب و مبارزات منفی در انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ علل و زمینه ها6235367FAمحمدباباییاستادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه خوارزمیساسانمرادیدانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه خوارزمیعلی اصغرقاسمیاستادیار علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهرانJournal Article20190402The aim of the article is to understand the political, social and legal causes of Mudslinging and the negative struggle in the presidential elections of Iran from the political elite viewpoint. The increase in the amount of negative campaigns in the recent presidential elections is one of the issues facing Iran, which has been less studied. The main question is why the negative struggle in the presidential election debates and propaganda has increased in recent years? Theoretical foundations of research are based on theories of Iranian culture and political psychology, electoral campaigns, and structural-institutional theories. Survey method as well as a semi-structured interview technique applied to collect field data. Using a "network" sampling method to select the statistical community, as we could interviewed with 16 political elites including political science professors and some representatives of the parties. Findings of the research showed that the priority of group interests against national interests, the weakness of civil society and civil behavior, the weakness of political parties, the weakness of the laws and the bias of election observational and executive institutions are among the most important causes of electoral negative competition.هدف مقاله شناخت علل سیاسی- اجتماعی و حقوقی پدیده تخریب و مبارزه منفی در انتخابات ریاست جمهوری ایران از نگاه نخبگان سیاسی است. افزایش کمسابقه مبارزات منفی در انتخابات چند دوره اخیر ریاست جمهوری از جمله مسائل مبتلابه ای است که کمتر، علمی مطالعه شده است. پرسش اصلی این است که چرا مبارزه منفی در مناظرات و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران در چند دوره اخیر افزایش یافته است؟ مبانی نظری تحقیق برگرفته از نظریههای فرهنگ و خلقیات و روانشناسی سیاسی -اجتماعی ایرانیان، مبارزات انتخاباتی و نظریههای ساختاری- نهادی است. پژوهش از روش اسنادی برای مطالعات پیشینه و مبانی نظری؛ و از روش کیفی با تکنیک مصاحبه هدفمند و هدایت شده برای جمعآوری دادههای میدانی بهره گرفته است. برای انتخاب جامعه آماری نیز با استفاده از روش نمونهگیری «شبکهای» با شانزده تن از نخبگان سیاسی شامل استادان علوم سیاسی و برخی نمایندگان احزاب مصاحبه شده است. یافتههای پژوهش نشان داد تلاش برای کاهش اعتبار رقیب، تأثیرگذاری بر رأی دهندگان، غلبه فضای هیجانی، ریشه داشتن فرهنگ حذف و تخریب در جامعه، اولویت منافع گروهی بر منافع ملی، ضعف جامعه مدنی و رفتار مدنی، ضعف احزاب سیاسی، ضعف قوانین بازدارنده و سوگیری نهادهای ناظر و اجرایی انتخابات از جمله مهمترین علل سوق یافتن رقابتهای انتخاباتی به مبارزات منفی و تخریب اند.http://www.ipsajournal.ir/article_367_abf2c775b776a2e2e86622652cb499a7.pdfانجمن علوم سیاسی ایرانپژوهشنامه علوم سیاسی1735790X14120190220Evaluating Barriers to participation for Female Political Elites in Political and Administrative Decision Making (Case Study: Female Members of Parliament)موانع مشارکت نخبگان سیاسی زن در عرصه تصمیم گیری های سیاسی و مدیریتی؛ (مطالعه موردی: زنان نماینده مجلس)9463370FAزهراحیدریدانشجوی دکتری تخصصی رشته مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی دانشگاه شاهدعباسکشاورز شکریدانشیار علوم سیاسی دانشگاه شاهد0000-0002-7686-6578زاهدغفاری هشجیندانشیار علوم سیاسی دانشگاه شاهدعلیمرشدی زاددانشیار علوم سیاسی دانشگاه شاهدJournal Article20190512One of the main indicators of sustainable development is the political participation of women in the process of political and administrative decision making. any country must try to alleviate the barriers for the participation of women. The current study aims to answer the general question of ‘what are the barriers for women to play their roles in political and administrative decision making processes?’ The sample of the study includes 20 female members of parliament from ten rounds of Islamic Consultative Assembly. The methodology of the study is based on the quantitative and qualitative content analysis technique and the semi-structured interviews technique in collecting data and the content of the interviews. The data were analyzed in Excel and using Microsoft Visio in the form of various charts and models. Based on the findings of the study, the role-based barriers for women for participating in political and administrative decision making processes involve various structural and cultural factors. The main reason for women not supporting each other included ethical factors (self-confidence, stinginess, and so on. With regards to supportive measures, intellectual, cultural, structural, and legal factors were among the ones most mentioned. The most important action in this regard is the removal of gender perspective. The criterion of meritocracy showed the highest frequency among the conditions required for playing the role. The researcher summed up 4 main categories, 20 first subcategories and 58 second sub categories and 403 semantic expressions and is plotted and analyzed as graphs.یکی از شاخصهای اساسی توسعه پایدار؛ مشارکت سیاسی زنان در عرصههای کلان تصمیمگیریهای سیاسی و مدیریتی است؛ بنابراین هر کشوری باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع سازد. مقاله حاضر باهدف پاسخ به این پرسش کلی نگاشته شده است که موانع ایفای نقش زنان در عرصه تصمیمگیریهای سیاسی و مدیریتی چیست. نمونه آماری این پژوهش را 20 نفر از زنان نماینده ده دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل میدهند. روششناسی مبتنی بر تکنیک تحلیل محتوای کمی و کیفی و تکنیک مصاحبه نیمهساختیافته در جمعآوری دادهها و متون مصاحبههاست. تحلیل دادهها در محیط Excel و با استفاده از نرمافزار ویزیو به شکل نمودار و مدلهای مختلف انجام شده است. بر اساس یافتههای پژوهش در رابطه با مقولات مختلف از جمله: موانع مشارکت زنان در عرصه تصمیمگیری سیاسی و مدیریتی عوامل مختلف ساختاری و فرهنگی ذکرشده است؛ مهمترین علت عدم حمایت زنان از هم عوامل اخلاقی (اعتمادبهنفس، تنگ-نظری و.)، ذکرشده است. اصلاح یا تغییر قوانین نسبت به سازمانهای مدنی، به عنوان روش نهادی حمایت از زنان بیشتر در اولویت بوده است. در مورد راهکارهای حمایتی نیز عوامل فکری و فرهنگی، ساختاری و قانونی بیشتر اشاره شده است؛ مهمترین اقدام در این زمینه حذف نگاه جنسیتی است؛ شرط شایستهسالاری و توانمندی در رابطه با مقوله شروط ایفای نقش بیشترین فراوانی را داشته است. پژوهشگر در مجموع 4 مقوله اصلی، 20 مقولهی فرعی اول و 58 مقوله فرعی دوم و 403 عبارت معنایی را شناسایی نموده و بصورت نمودار ترسیم و تحلیل شده است.http://www.ipsajournal.ir/article_370_a8eb2340ebe88c914a54002e1ddb2a00.pdfانجمن علوم سیاسی ایرانپژوهشنامه علوم سیاسی1735790X14120190220The Challenges of the Oppositionalism of the Social Science Societies in Iran and its Impact on Political Developmentچالشهای اپوزیسیون انگاری انجمنهای علمی علوم اجتماعی در ایران و تأثیر آن بر توسعه سیاسی12495364FAمهردادخرم نصردانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیمجتبیمقصودیدانشیار علوم سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیJournal Article20181215Scientific associations of social sciences, as independent, self-governing, civil society organizations, grew exponentially over the last two decades. According to the statistics, up to 400 scientific associations can be counted.<br /> While the expansion of civil society is regarded as an indicator of the political development process, in the Iranian society , the expansion of scientific associations, especially social science associations, faces the challenge of "oppositionism" and "oppositionalism", and despite the position of scientific authority of scientific associations, government chooses The policy of "neglect" and "lack of recognition" towards them.<br /> This research, by choosing three Iranian scientific associations include Political Science Association, Iran's sociology Association and Iranian Peace Studies scientific associations , and it uses the qualitative method through an interview with activists of associations and using bibliographic methods .<br /> The most important finding of the study is to show the gap between an ideal model and the actual model of the interactions of associative institutions in the state, and misunderstanding of the state about the critical function of the social sciences associations.انجمنهای علمی و ازجمله انجمنهای علمی حوزه علوم اجتماعی بهمثابه نهادهای مدنی، مستقل و خودجوش در دو دهه اخیر با رشد و گسترش فزایندهای روبرو بودهاند. چنانکه بر اساس آمار موجود تا ۴۰۰ انجمن علمی میتوان شمرد و تعدادی از انجمنها با ایفای نقش مرجعیت علمی، ظرفیتسازی، کادر سازی، ایجاد فضای تعامل و گفتگو توانستهاند جایگاه قابلاعتنایی را در عرصههای علمی و فکری ایجاد کنند. <br /> درحالیکه گسترش نهادهای مدنی بهعنوان شاخصی از فرایند توسعه سیاسی محسوب میشود در جامعه ایران و از سوی نهاد دولت، گسترش انجمنهای علمی، بهویژه انجمنهای حوزه علوم اجتماعی با چالشیتحت عنوان «اپوزیسیون بودگی» و «اپوزیسیون انگاری» روبرو شده و علیرغم جایگاه مرجعیت علمی با سیاست «بیتوجهی» و «عدم شناسایی» نسبت به نقش مشاورهای، کارشناسی در حوزه سیاستی دستبهگریبانمیباشند.<br /> اینپژوهش با انتخاب سه انجمن علوم سیاسی ایران، جامعهشناسی ایران و مطالعات صلح ایران با بهکارگیری روش کیفی از طریق مصاحبهعمیق با فعالین انجمنی و با بهرهگیری از منابع اسنادی- کتابخانهای تلاش میکند به حوزه مغفول «کارکردهای علمی - اجتماعی- سیاستی» انجمنها و چالشهای پیش رو از منظر اپوزیسیون بودگی بپردازد.<br /> مهمترین یافته پژوهش ناظر بر وجود فاصله میان مدل آرمانی با مدل واقعی تعاملات نهادهای انجمنی با نهاد دولت و جامعه و نیز درک نادرست دولت از محتوی و کارکرد نقادانه نهادههای انجمنی علوم اجتماعی است.http://www.ipsajournal.ir/article_364_31b20b316c2341e5212ebf38dccc00b5.pdfانجمن علوم سیاسی ایرانپژوهشنامه علوم سیاسی1735790X14120190220Study of the factors of the formation and recognition of the political thought of Kartir on the strength of historical and archaeological evidenceمطالعۀ عوامل شکلگیری و شناخت اندیشۀ سیاسی کرتیر بر اساس شواهد تاریخی و باستانشناسی162125368FAزینبخسرویمربی و دانشجوی دکتری باستان شناسی گرایش دوران تاریخی دانشگاه محقق اردبیلیبهروزافخمیدانشیار گروه باستان شناسی دانشگاه محقق اردبیلیJournal Article20190101the outcome of political thought of Kartir is the unity and integrity of the political geography of Iran, the protection and preservation of the geopolitical position of the country, religious and political thought was made propaganda ystematically throughout the Sassanid Empire of Iran. In this study, information was collected of historical, archaeological and political sources and analyzed using a descriptive-analytical method based on Gramsci and Gutman's theory. And was tried to answer questions like: What factors created the ground for Carter's political thought to be published? What symbols did Kartir use to disseminate his political thought? And what social class or court group provide political thought of Kartir the interests. The results show that from the beginning of the founding of the Sassanid Empire the theoreticizing of the ideology for the political system was argued that Ardeshir I provided an epistemological ideology with epic themes and Shapur I with tolerant political thought; But with the domination of the aristocracy, they are used to legitimize in political geography of Iran and the formation of a national identity in international relations, based on the teachings of Zoroastrian, nationalism and folk stories, and the practice of marriage with conscience To form the area of influence and to determine their territory and borders, they set up the symbol of fire in different regions, and Carter was the organizer of this ideology, the aristocrats, many of whom were priests, were the real dealers of the country until The period of Ghobad and Khosravanushirovan .با قدرتمند شدن کرتیر در دربار امپراتوری ساسانی تغییراتی در نظام سیاسی و مذهبی بوجود آمد که برآیند آن؛ وحدت و یکپارچگی جغرافیای سیاسی ایران، حمایت و حفاظت از موقعیّت ژئوپلیتیک کشور و تبلیغ و ترویج اندیشه سیاسی مذهبی به صورت نظام مند در سراسر امپراطوری ایران زمان ساسانی است. در این پژوهش اطلاعات به شیوۀ کتابخانهای از منابع تاریخی، باستانشناسی و علوم سیاسی گردآوری شده و با روش توصیفیـتحلیلی بر پایۀ نظریۀ گرامشی و گاتمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و سعی شده به سوالاتی مانند: چه عواملی، بسترهایی را ایجاد کرد تا کرتیر اندیشۀ سیاسی خود را انتشار دهد؟ کرتیر از چه نمادهایی در نشر اندیشۀ سیاسی خود بهره برد؟ و اندیشۀ سیاسی او منافع کدام طبقۀ اجتماعی و یا گروه درباری را تأمین میکرد؟ پاسخ دهد. نتایج نشان میدهد که از آغاز تأسیس شاهنشاهی ساسانی لزوم تئوریزه کردن ایدئولوژی برای نظام سیاسی مطرح بود که اردشیر اوّل با مضامین حماسی و شاپور اوّل با اندیشۀ سیاسی تسامح گرایانه، ایدئولوژی موقتی را ارائه دادند؛ امّا با سلطۀ طبقۀ اشراف، آنها برای مشروعیت در جغرافیای سیاسی ایران و شکلدهی به هویّت ملّی در روابط بینالملل ایدئولوژی ملّیگرایانه برپایۀ آموزههای زرتشت ، داستانهای ملّی و عامیانه و انجام آیین ازدواج با محارم را شکل دادن تا حوزه نفوذ لازم را بدست آورند و برای مشخص-کردن قلمرو و مرزهایشان نماد آتشکده را در مناطق مختلف برپا کردند و کرتیر مجری این ایدئولوژِی بود، اشراف که بسیاری از آنها موبد بودند، ادارهکنندگان واقعی کشور تا دوره قباد و خسروانوشیروان بودند.http://www.ipsajournal.ir/article_368_603e99be32aac0f6fc4d8791012e45ad.pdfانجمن علوم سیاسی ایرانپژوهشنامه علوم سیاسی1735790X14120190220Political issues and differences between Iran and Saudi Arabia and ways to improve relationsبررسی رویکردهای سیاسی و رقابت جویانه ایران و عربستان و سازوکارهای مهار دشمنی ها191163365FAحسینعلاییدانشیار دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامJournal Article20181229The purpose of this study is to investigate political issues and significant differences in relations between the Islamic Republic of Iran and the Kingdom of Saudi Arabia and assess common interests as well as provide solutions for political reconciliation and the improved relations between the two countries.<br /> The research hypothesis is that the formation of divisions between the two countries is rooted in "political issues" and "American politics" in the region, resolving them and achieving better relations is a function of solving political issues and how the two countries are interacting with the United States.<br /> The method of this research is descriptive-explanatory and analytical, and data collection is done using the library and internet search method and the study of documents and texts.<br /> In conclusion, by outlining a vision of future relations between Iran and Saudi Arabia, the context and ways to overcome political obstacles and how to achieve bilateral relations are examined. The findings of this study indicate that the strategy of improving relations between the two countries based on “common and mutual interest” rather than insisting on differences and pursuing a "security agreement" or a collective in the Persian Gulf and "establishing political relations" between the two countries the "comprehensive and inclusive negotiation" approach.هدف از این پژوهش بررسی مسائل سیاسی و اختلافات مهم در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی سعودی و ارزیابی منافع مشترک و همچنین ارائه راهکارهایی برای مصالحه سیاسی و بهبود مناسبات بین دو کشور است. فرضیه تحقیق عبارت از این است که شکل گیری اختلافات دو کشور ریشه در "مسائل سیاسی" فیمابین و "سیاست های آمریکا" در منطقه دارد و حل و فصل آنها و نیل به بهبود مناسبات، تابعی از رفع مسائل سیاسی و چگونگی رابطه دو کشور با آمریکا است. <br /> روش انجام این تحقیق، توصیفی- تبینی و تحلیلی است و گردآوری اطلاعات با روش جستجوی کتابخانه ای و اینترنتی و مطالعه اسناد و متون صورت گرفته است. <br /> در نتیجه گیری با ترسیم چشم اندازی از روابط آتی ایران و عربستان ، زمینه ها و راهکارهای عبور از موانع سیاسی و چگونگی نیل به برقراری روابط دوجانبه مورد بررسی قرار می گیرد. یافته های این پژوهش مشخص می سازد که راهکار بهبود مناسبات بین دو کشور، تکیه بر "اشتراکات و منافع مشترک" بجای اصرار بر اختلافات و پیگیری "نظام امنیت توافقی" یا دسته جمعی در خلیج فارس و "برقراری روابط سیاسی" بین دو کشور از طریق "مذاکره جامع و فراگیر" می باشد.http://www.ipsajournal.ir/article_365_16a1b08028ee079c30d1423db1dc9f51.pdfانجمن علوم سیاسی ایرانپژوهشنامه علوم سیاسی1735790X14120190220Transition from Modernization to Democratization, the political development in India and its lessons for Iranگذار از نوسازی به دموکراتیزاسیون؛ توسعه سیاسی در هندوستان و درسهای آن برای ایران220193366FAسید محمدمحمدیهیات علمی و استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آیت الله آملیJournal Article20181226When India came to democracy it was considered to be essentially a backward and traditional society. The post-independence conditions of India and the process of its political development shows that the assumptions of the modernization school of thought are neither useful nor correct for describing the development process in India, Although the growth of democracy in countries such as South Korea can confirm the views of political modernization. Based on objective facts, democracy in India was instrumental in creating modernization and structural changes in various political, social and cultural arenas. According to Democratization theorists, democracy is more than the title of a particular state, as proposed by the theorists of the modernization thinkers, a dynamic and continuous process that leads to the operationalization of the concept of the universal participation. The beneficial economic, cultural and social institutions are the fruits of democratic political institutions that externally prioritize other institutions. In present study, our fundamental concern is to understand the reason of sustainability of democracy in India and the lessons which it might have for Iran. The research hypothesis is based on the belief that the particular process of democratization in India is the reason of this durability. The study is attempting by describing the processes of democracy at the speculative level as well as the real life, demonstrate the reasonableness of the hypothesis of research and the lessons that it may have for the political development in Iran.الگوی توسعه سیاسی هندوستان نشان میدهد که مفروضات مکتب نوسازی برای تشریح فرایند توسعه، حداقل در بعضی از کشورها، نه مفید است و نه صحیح. بر پایه واقعیتهای عینی، دموکراسی ماندگار در هندوستان محصول نوسازی عرصههای اقتصادی و فرهنگی نمیباشد، بلکه دموکراسی خود ابزاری بود برای ایجاد نوسازی و تحولات اساسی و ساختاری در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی. به بیان دیگر نزد نظریهپردازان نوسازی، دموکراسی متغیر وابسته و محصول تحول در عرصه های دیگر اجتماعی است؛ اما بنا برفرایند دموکراسی در هند و نظر بسیاری از تئوریپردازان دموکراتیزاسیون، از جمله آمارتیا سن، دموکراسی میتواند متغیر مستقل و علت تحول در عرصه های دیگر نیز باشد. نهادهای کارآمد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ثمرة نهادهای سیاسی دموکراتیکی می-شوند که به لحاظ وجودی بر نهادهای دیگر اولویت دارند. بر این مبنا دموکراسی بیش از آنکه عنوان یک وضعیت خاص باشد، آنگونه که از سوی نظریهپردازان مکتب نوسازی مطرح شده بود، فرایندی است پویا و مداوم که از طریق عملیاتی نمودن مفهوم مشارکت همگانی، حتی در پایینترین گسترههای اجتماعی، به ایجاد جامعهای با روابط منصفانهتر منجر میشود. دغدغه اساسی ما در مطالعه پیش رو، با تکیه بر فرایند دموکراتیزاسیون در هندوستان، فهم ضرورتهایی است که دموکراسی را به متغیر مستقل توسعهای پایدار مبدل میسازد. مطالعه حاضر از نوع مطالعات بنیادی است که سعی میکند با ارجاع به چگونگی توسعه سیاسی در هند و رجوع به بعضی از نظریههای عرصه دموکراتیزاسیون به مطالعات موجود در زمینه دموکراسی در ایران تعمیق ببخشد.http://www.ipsajournal.ir/article_366_ae2238a015c61f06d24831cc46c0d2c5.pdf