دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره هفتم (1391)
دوره ششم (1390)
دوره پنجم (1389)
دوره چهارم (1388)
دوره سوم (1387)
دوره دوم (1386)
دوره اول (1385)
1. رسانه و بسیچ سیاسی: نقش برنامه های سیما در همراه سازی مخاطبان برای شرکت در راهپیمایی های سراسری (موردمطالعه :راهپیمایی 22بهمن و روز قدس)
دوره 13، شماره 1 ، زمستان 1396، صفحه 7-39
چکیده
نقش آفرینی صداوسیما در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی در ایران این روزها بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران است. راهپیمایی های سالانه 22 بهمن و روز قدس از جمله رویدادهای جمعی مهمی است که نحوه نقش آفرینی این رسانه ... بیشتر2. فرّه مندی در شاهنامه فردوسی و بحران جانشینی
دوره 13، شماره 1 ، زمستان 1396، صفحه 45-72
چکیده
مسأله جانشینی و ولیعهدی شاهان در شاهنامه فردوسی، یکی از مشکلات اساسی در ساختار سیاسی آن دولت به شمار میرفت که در مقاطعی دولت و کشور را با بحران و جنگ داخلی مواجه میساخت. پادشاهان و بزرگان کشور، ... بیشتر3. سیاست و عرفان در مهابهاراتا
دوره 13، شماره 1 ، زمستان 1396، صفحه 73-96
چکیده
عرفان، چه نسبتی با سیاست دارد؟ آیا میتوان از عارف سیاستمدار یا حاکم حکیم سخن گفت؟ در نوشتار حاضر بهمنظور پاسخ به این پرسشها، به خوانش مهابهاراتا پرداخته شده است. بدین منظور، ابتدا به تعریف ... بیشتر4. تحلیل تطبیقی جهانی شدن اقتصادی و سیاسی در دولت خاتمی و احمدی نژاد
دوره 13، شماره 1 ، زمستان 1396، صفحه 97-130
چکیده
این مقاله با استفاده از تحلیل ثانویه شاخصهای جهانیشدن کُف تلاش میکند تا رشد شاخص جهانیشدن اقتصادی و سیاسی را در دولت خاتمی و احمدی نژاد مقایسه نماید. این مقایسه دو یافته اصلی داشت. اولاً ... بیشتر5. رویکردی تلفیقی-ابتکاری به تحلیل گفتمان محمدرضاشاه و امام خمینی در خطاب به مردم
دوره 13، شماره 1 ، زمستان 1396، صفحه 131-166
چکیده
پژوهش حاضر درصدد است با رویکردی تلفیقی به بازنمایی مفاهیم قدرت، مشروعیت و نابرابریهای اجتماعی مطرح شده از سوی ماکس وبر (1968) در گفتمان محمدرضاشاه و امام خمینی در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند ... بیشتر6. بررسی رابطه بین حمایت سیاسی دولت و سودآوری نسبی شرکتهای فعال در بورس اوراق بهادار تهران
دوره 13، شماره 1 ، زمستان 1396، صفحه 167-190
چکیده
سودآوری نسبی شرکت در صنعت به عنوان یک سنجه رقابتپذیری، نقاط قوت و ضعف تجاری شرکت را منعکس میکند. سودآوری نسبی تحت تأثیر تصمیمات عملیاتی شرکت است که با تصمیمات سایر شرکتهای صنعت ارتباط دارد. بنابراین، ... بیشتر7. تحلیل و ارزیابی وضعیت رشته علوم سیاسی در ایران: سنجش نگرش استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران
دوره 13، شماره 1 ، زمستان 1396، صفحه 191-220