آقابخشی. علی (1383)، فرهنگ علوم سیاسی، تهران: نشر چاپار.
اکبری بورنگ (1392)، بررسی نقش جهتگیریهای برنامه درسی استادان بر احساس حضور دانشجویان در محیط مجازی: مطالعهی ترکیبی، نشریه پژوهشهای برنامه درسی. 3(1)، 16-1.
اکبری بورنگ، محمد. جعفری ثانی، حسین. آهنچیان، محمدرضا. کارشکی. حسین (1392)، جهتگیریهای برنامه درسی استادان: نقش جنسیت، مرتبه علمی و نحوه ارائه آموزش (مجازی، حضوری) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نشریه آموزش علوم در علوم پزشکی، 12(3) ، 219-210.
بشیریه، حسین (1387)، آموزش دانش سیاسی: مبانی علم سیاست نظری و تاسیسی. تهرانک نشر نگار معاصر.
بشیریه، حسین (1394)، عقل در سیاست، نشر نگاه معاصر: تهران
دیوید، مارش. جری، استوکر (1392)، روش و نظریه در علوم سیاسی. (مترجم: امیر محمد حاجی یوسفی). تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی
زارع صفت، صادق. ملکی پور، احمد. معمر، جمال (1396)، بررسی ایدئولوژیهای برنامه درسی دبیران کار و فناوری و میزان سازگاری ایدئولوژیهای آنها با اسناد بالادستی (مطالعه موردی: دبیران متوسطه اول استان خراسان رضوی)، نشریه فناوری برنامه درسی، 2( 3)، 1-14.
عالم، عبدالرحمان (1383)، بنیادهای علم سیاست. تهران: انتشارات نی
ملکی، مهدی (1392)، بررسی نوع ایدئولوژی برنامه درسی اعضای هیئت علمی دانشکدههای علوم تربیتی دانشگاههای دولتی سطح شهر تهران، فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 6(22)، 71-59.
ملکی، مهدی (1392)، در پژوهشی تحت عنوان اولویتبندی و مقایسه مؤلفههای شش گانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیات علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران. پژوهش در برنامه درسی، 10(11)، 129-144.
مهرمحمدی، محمود (1387)، برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، تهران، انتشارات سمت.
Ball, S. J. (1993). What is policy? Texts, trajectories and toolboxes. Discourse, 13(2), 10–17.
Bell, L., & Stevenson, H. (2006). Education policy: Process, themes and impact. Routledge.
Cheung , D. & Ng, P.H. (2000). Science teachers’ beliefs about curriculum design. Research in Science Education, 30(4), 357-375.
Cotti, L. M. (1998). The evolution of preservice teachers' educational philosophies: Their perceptions of the influence of a one year graduate level teacher education program.
Cotti, R., & Schiro, M. (2004). Connecting teacher beliefs to the use of children’s literature in the teaching of mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 7(4), 329-356.
Fung, D. C. L., & Lui, W. M. (2017). Review of Liberal Studies, National Education and Educational Policy Framework. In Education Policy Analysis (pp. 15-33). Springer, Singapore.
Haddad, W. D., & Demsky, T. (1995). Education Policy-Planning Process: An Applied Framework. Fundamentals of Educational Planning 51. UNESCO, 7 Place de Fontenoy, 75700, Paris France.
Hon Ng. P & Cheung. D. (2002)» Student-teachers’ Beliefs on Primary Science Curriculum Orientations« No. 45, pages 42-53.
Ornstein, Allan C: Hunkins,M Francis P (2009). Curriculum: Foundations, Principles, and O Issues. Fifth Eddition. United States: Pearson Education.
Schiro, M. (1978). Curriculum for better schools: The great ideological debate. Financial Times/Prentice Hall.
Schiro, M. (1992). Educators’ perceptions of changes in their curriculum belief systems over time. Journal of Curriculum and Supervision, 7 (3), 250–286.
Schiro, M. (2008). Curriculum theory: Conflicting visions and enduring concerns. (translator: Mohsen Farmahini), Tehran; Aieg.
Schiro, M., & Fabrizio, M. (2007). Real-time diagrammatic Monte Carlo for nonequilibrium quantum transport. Physical Review B, 79(15), 153302.