آزاد ارمکی، تقی؛ امیر، آرمین(1388). «بررسی کارکردهای سینما در ایران؛ ارزیابی سینمای سالهای 1374 تا 1385 براساس توزیع کارکردی فیلمها». مجله جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال اول، شماره 2.
الکساندر، ویکتوریا(1393). «جامعهشناسی هنرها: شرحی بر اشکال زیبا و مردمپسند هنرها». ترجمه اعظم راودراد. مؤسسه تألیف ترجمه و نشر آثار هنری متن. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
تاجیک، محمدرضا(1382). شکلگیری گفتمان هویت در ایران. مجله پژوهش متین. سال دوم. شماره7.
جوادییگانه، محمدرضا؛ هاتفی، حمیده(1387). پوشش زنان در سینمای پساز انقلاب اسلامی، مجله مطالعات فرهنگی و ارتباطات. دوره 4. شماره 11.
چلنگر، زهرا(1396). مطالعه سیاست موسیقایی در ایران. فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه.سال ششم. شماره 23.
خمینی، روحالله(1365). صحیفه نور. ج21. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام.
راودراد، اعظم(۱۳۸۵). « تغییرات نقش زن در سینمای ایران». مجله جهانی رسانه. شماره 2.
راودراد، اعظم(۱۳93). جامعهشناسی سینما و سینمای ایران. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
رستگار، یاسر؛ آقابابایی، احسان؛ راسخی، زهرا(1398). بازنمایی مسائل اجتماعی در سینمای پساز انقلاب اسلامی ایران. پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی ایران. سال هشتم. شماره پیاپی 27. شماره چهارم.
صدر، حمیدرضا (1381). درآمدی بر تاریخ سیاسی سینمای ایران 1380-1280. تهران: نشر نی.
عبدالخانی، لنا؛ نصرآبادی، محمد(1390). بازنمایی نقش زنان در سینما؛ سیاستگذاریهای فرهنگی در سینمای قبل و پس از انقلاب اسلامی. فصلنامه زن و فرهنگ. سال سوم، شماره دهم.
عصر آزاد، سحر (1379).ققنوسی که از خاکستر خود زاده شد». فصلنامه سینمایی فارابی، ش 19.
عظیمی دولتآبادی، امیر و سعیده داوریمقدم(1398). «بازنمایی حضور و نقش زنان در سینمای قبل و بعد از انقلاب اسلامی». فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران. دوره ۸ شماره ۲.
علوی، سید علیرضا(1379). مقدمهایی بر شناخت موسیقی حلال و حرام.خوزستان: مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی
علوی، شادی(1385). طراحی خانه سینماگران اراک، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
کاظمی، الهام(1395). حیات اجتماعی موسیقی آوازی زنان در سده گذشته. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پردیس بینالمللی فارابی. استاد راهنما: دکتر بهمن کاظمی.
کولایی، الهه و بهبهانی، سیمین (1390). زنان و توسعه فرهنگی، پس از انقلاب اسلامی با تاکید بر سینما. نشریه جهانی رسانه، شماره 11. تابستان
فاتحی، محسن(1393). از سینمای خان بابایی تا سینمای ژانوسی». فصلنامه جامعه، فرهنگ، رسانه، شماره 13.
فاضلی، نعمتالله(1374). درآمدی بر جامعهشناسی هنر و ادبیات. فصلنامه علوم اجتماعی، دوره 4، شماره 7 و 8.
ملکی، توکا(1380). زنان موسیقی ایران از اسطوره تا امروز. تهران: کتاب خورشید
نادری، نسیم(1398). بررسی برنامهها و سیاستهای حقوق شهروندی در دولتهای محمود احمدینژاد و حسن روحانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد.
نفیسی، حمید (1375) سینمای ایران، در زندگی و هنر سینمای نوین ایران، رز عیسی و شیلا ویتاکر، ترجمه پروانه فریدی، تهران: کتاب سر
نیازی، هاله( 1378). درآمدی بر جامعه شناسی تصویر، فصلنامه فارابی، دوره یازدهم، شماره 4
نباتی شغل، امین(1393). واکاوی سوژه زن در فضای گفتمانی سینمای ایران پس از انقلاب. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیامنور. استاد راهنما دکتر احمد بخارایی.
صمدزاده، مهرداد(7 آذر 1395). نگاهی به فرازهایی از تاریخ موسیقی در ۴۰ سال گذشته.قابل دسترس در رادیو زمانه.
محسنی، بیتا(1397). نگاهی به حضور زنان در سینمای پساز انقلاب در ایران؛ سایه روشنهای یک حضور. مؤسسه رسانه، اندیشه، زن. قابل دسترس در http://woman-media.org/
خبرگزاری دانشجو، فروردین 1394، 397560.
روزنامه تابناک، 5 خرداد 1395.
- Alexsander,Victoria (2003),sociology of the arts exploring fine and popular forms, melborne & Berlin, Blackwell publishing.
- Alexsander,Victoria (2018). Scandal and the Work of Art: The Nude in an Aesthetically Inflected Sociology of the Arts. Goldsmiths, University of London.
- Robertson, Ronald(2003). “Glocalización: tiempo-espacio y homogeneidad heterogeneidad”. Cansancio del Leviatán : problemas políticos de la mundialización. Trotta, Madrid.
- Mottahedeh, Negar(2004).“‘Life Is Color!’ Toward a Transnational Feminist Analysis of Mohsen Makhmalbaf’s Gabbeh”, Signs, núm . 30,
- Mozafari, Parmis(2011). Negotiating a Position:Women Musicians and Dancers in Post-Revolution Iran. Submitted in accordance with the requirements for the degree of Doctor of Philosophy The University of Leeds School of Music January.
- Naficy, Hamid(1999).“Veiled vision/powerful presence: women in post-revolutionary Iranian cinema” Life and art the new iranian cinema, Rose Issa, Sheila Whitaker, National Film Theatre / The British Film Institute.