- اشتریان، کیومرث، امیرزاده، محمدرضا (1394)، «بررسی تاثیرات شبکههای اجتماعی مجازی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی شهر تهران)»، فصلنامه سیاست، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دوره 45، شماره 4، زمستان، صفحات 841-825.
- آکسفورد، بری و هاگینز، ریچارد (1387)، رسانههای جدید و سیاست، ترجمه: بابک دربیکی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- پوتنام، رابرت (۲۰۱۲)، گزیدهای از «بولینگ بازی تنهایی: فروپاشی و نوزایش همزیستی آمریکایی»، دسترسی در:
https://tavaana.org/sites/default/files/Democracy%20 (Robertpercentage20Putnam) _2.pdf
- حسینی، حسین، مقدمفر، حمیدرضا، قنبرپور، مصطفی (1393)، «واکاوی نقش و کارکرد شبکههای اجتماعی مجازی در حوادث انتخابات سال 1388 جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه آفاق امنیت، سال هفتم، شماره بیست و چهارم، پاییز، صفحات 77-53.
- خانیکی، هادی (1396) نشست شبکه ها/رسانه های اجتماعی:تجربیات ایران و مالزی. پایگاه خبری شفقنا. برگرفته از www.irna.ir/fa/News/81961706
- راسکین، مایکل جی.، کورد، رابرت ال.، مدایروس، جیمز ای. و جونز، والتر اس. (1393)، درآمدی بر علم سیاست، ترجمه: علی اردستانی، تهران: قومس.
- رضایی، محمد، پورعسگری، مریم (1395)، «فیس بوک و رفتار انتخاباتی: مطالعه انتخابات ریاستجمهوری سال 1392 ایران»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال دوم، شماره 5، بهار.
- سید امامی، کاووس (1388)، «تلویزیون و انتخابات ریاست جمهوری در ایران»، فصلنامهپژوهشهایارتباطی، سال شانزدهم، شماره یک.
- ضیاییپرور، حمید، عقیلی، سیدوحید (1389)، «بررسی نفوذ شبکههای اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی»، فصلنامه رسانه، سال بیستم، شماره 4، صفحات 42-23.
- عبداللهی نژاد، علیرضا، قاسمینژاد، ابوذر، صادقی، جواد (1395)، «رسانههای اجتماعی و مشارکت سیاسی در انتخابات، رابطه استفاده از فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و مشارکت سیاسی دانشجویان در انتخابات هفتم اسفند 1394»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال دوم شماره 5، بهار.
- عدلی پور، صمد، قاسمی، وحید، قصابی، رضوان، طاهری، نقی (1393)، «تاثیر استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک بر اعتماد و مشارکت سیاسی جوانان»، مطالعات فرهنگ و ارتباطات، سال پانزدهم، شماره ۲۸.
- غفاری ساروی، مصطفی (1398)، «نقش فضای مجازی در چارچوبسازی برای رایدهندگان: مطالعه انتخابات مجلس دهم در تهران»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال پنجم، شماره 19، پاییز، صفحات 226-191.
- مرادیفر، سعیده، امیدی، علی، بصیری، محمدعلی (1397)، «تبیین تاثیر تلگرام بر رویکرد مشارکت سیاسی (مطالعه موردی دانشگاه اصفهان)»، فصلنامه رسانه، سال بیستونهم، شماره دو، صفحات 126-105.
- موسوی شفایی، سید مسعود، خداخواه آذر، سمیه (1398)، «رسانههای اجتماعی مبتنی بر وب دو و تحول کارگزاری در روابط بین الملل»، فصلنامه پژوهشهای روابط بینالملل، دوره نهم، شماره پیاپی سی و دوم، صص 68-29.
- مهدیزاده طالشی، سیدمحمد، خالدیان، اقبال، فردوسی، مهراوه (1396)، «نقش نرمافزار اجتماعی «تلگرام» در تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری از منظر رایدهندگان»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال سوم، شماره 10، تابستان.
- مسعودنیا، حسین، رضا محموداوغلی، محمودرضا قاضی رهبر و عاطفه فروغی (1390) «بررسی رابطه استفاده از اینترنت با رویکرد و مشارکت سیاسی (مطالعه موردی شهر اصفهان)»، نشریه علوم انسانی و اجتماعی، سال 14 ، شمارة 35 - 34 .
- نوابخش، مهرداد، فدوی، جمیله (۱۳۸۷)، «بررسی ابعاد سرمایه اجتماعی و نقش آن در توسعه شهری؛ مطالعه موردی منطقه ۵ شهر تهران»، پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال دوم، شماره اول، بهار، ص ۳۰-۲۹.
- هیکس، ریچارد (1384)، بازآفرینی دولت در عصر اطلاعات، ترجمه هادی دارمی و نصرا... جهانگرد و محسن بازری، تهران: شورای عالی اطلاع رسانی، چاپ اول.
- Beth Elson, Sara, Yeung, Douglas, Roshan, Parisa, Bohandy, S. R., Nader, Alireza (2012), “Background on Social Media Use in Iran and Events Surrounding the 2009 Election”, Using Social Media to Gauge Iranian Public Opinion and Mood After the 2009 Election, RAND Corporation.
- Chadwick, A. (2013). The hybrid media system: Politics and power. Oxford, England: Oxford University Press.
- Coe, Peter. (2015), “The social media paradox: an intersection with freedom of expression and the criminal law”, Information & Communications Technology Law, Vol. 24, No. 1, 16-40, Routledge: Taylor & Francis Group.
- Enikolopov, Ruben, Vasily Korovkin, Maria Petrova, Konstantin Sonin, and Alexei Zakharov (2013) “Electoral Fraud in Russian Parliamentary Elections in December 2011: Evidence from a Field Experiment”, Proceedings of the National Academy of Sciences 110 (2):448–52.
- Franke, Ulrik, Vendil Pallin, Carolina (December 2012), “Russian Politics and the Internet in 2012”,
Försvarsanalys/Defense Analysis Informations- och Aerosystem/Information and Aeronautical systems, at:
www.foi.se.
- Ghavvam, Sayed Abdul Ali. (2010), Politics of the Foundations of Political Science, Tehran: Publication.
- Greene, Samuel. (2012). “Twitter and the Russian Street: Memes, Networks & Mobilization”, CNMS Working Paper 2012/1. Center for the Study of New Media and Society, Moscow.
- Ja'farpour, Mahmoud. (2011), “Conceptualism and Investigating the Variables Affecting the Acceptance of Virtual Social Networks and the Role of Public Institutions in Iran”, Journal of Strategic Studies of Basij, No. 52, pp. 148-109.
- John Reuter, Ora & Szakonyi, David (2014). “Online Social Media and Political Awareness in Authoritarian Regimes”, British Journal of Political Science / FirstView Article / February 2014, pp 1 – 23, DOI: 10.1017/S0007123413000203, Published online: 24 September 2013, at: http://journals.cambridge.org/abstract_S0007123413000203
- Kaplan, A.M and Haenlein, M. (2010) “Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media.” Business Horizons, 53, 59-68.
- Kenski, Kate and Natalie Jomini Stroud(2006), “Connections Between Internet Use and Political Efficacy,Knowledge and Participation”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, 50(2).
- Ketabchi, Kaveh, Asadpour, Masoud, Tabatabaei, Seyed Amin (2013), “Mutual Influence of Twitter and Postelection Events of Iranian Presidential Election”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 100, 7 November, Pages 40-56.
- Lee, Aie-Rie (2010), “The Quality of Social Capital and Political Participation in South Korea”, Journal of East Asian Studies, 10, 483-505.
- Leskinen, Hanna. (2012), “The Greens of Finland in social media: Facebook as a communication forum, Degree Programme for Multilingual Management Assistants”, Haaga-Helia university of Applied Sciences.
- Mutz, Diana C. (2002), “The Consequences of Cross-Cutting Networks for Political Participation”, American Journal of Political Science, Vol. 46, No. 4, Pp. 838 – 855.
- Putnam, Robert D. (2000), Bowling alone: The collapse and revival of American democracy, New York: Simon.
- Smith, Kristian Nicole, (2011) "Social Media and Political Campaigns". University of Tennessee Honors Thesis Projects.
- Spaiser, Viktoria, Chadefaux, Thomas, Donnay, Karsten, Russmann, Fabian, Helbing, Dirk (2017), “Communication Power Struggles On Social Media: A Case Study Of The 2011–12 Russian Protests”,
Journal Of Information Technology & Politics, Vol. 14, No. 2, 132–153,
Https://Doi.Org/10.1080/19331681.2017.1308288
- The First Statement of the Golos Association on the Results of Long-Term Monitoring of Election Campaigns for the Local, Regional and State Duma Elections set for December 4, 2011 (2011),
The Second Statement of the Golos Association, November 30, Access at
http://www.Golos.org.
- Vaziripour, Elham, Farahbakhsh, Reza, O’Neill, Mark, Wu, Justin, Seamons, Kent, Zappala, Daniel (2018), “A Survey of the Privacy Preferences and Practices of Iranian Users of Telegram”,
Workshop on Usable Security (USEC), 18 February 2018, San Diego, CA, USA,
https://dx.doi.org/10.14722/usec.2018.23033.
- Verba, Sidney (2016), Small Groups and Political Behavior: A Study of Leadership, New York: Princeton University Press.
- Verba, Sidney, Schlozman, Kay L., Brady, Henry B. (1995). Voice and Equality: Civic Voluntarism inAmerican Politics, Cambridge: Harvard University Press.
- Volkov, Denis (2012) ‘The Internet and Political Involvement in Russia’, Russian Education & Society, 54(9), pp: 49-87.
- Сергей Сергеевич, Малиновский (2013). “Политическая Коммуникация В Рунете Как Фактор Российского Политического Процессса”, Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего профессионального образования, «Национальный исследовательский университет – Высшая школа экономики «, PP.1-195. At:
https://www.hse.ru/data/2013/12/02/1277188847/dis%20malin.pdf