افخمی، حسینعلی، تقیآبادی، مسعود و عسگرانی، مریم (1398). نشانهشناسی تبلیغات سیاسی مطبوعات در کارزار دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پژوهشنامه علوم سیاسی، دوره 14، شماره 54، صفحه 7-32.
خانه ملت(11 اسفند 1398). میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی + جدول، بازیابی شده در 10 مرداد 1402 از: https://www.icana.ir/Fa/News/443945/
دورماگن،ژان – ایو و موشار، دانیل(1399). مبانی جامعه شناسی سیاسی، ترجمه عبدالحسین نیک گهر، تهران: انتشارات آگه.
دهقان، علیرضا و نزاکتی، فرزانه (1392) «اسطوره و تبلیغات انتخاباتی تحلیل نشانهشناختی پوسترهای تبلیغاتی انتخابات مجلس هشتم»، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، شماره 42، صفحه 95-124.
راش،مایکل.(1377).جامعه و سیاست مقدمه ای بر جامعه شناسی سیاسی، مترجم: منوچهر صبوری، تهران: سمت.
رسولی قهرودی، مهدی؛ علوی تبار، علیرضا و زابلی، ساحل (1398) تأثیر تبلیغات سیاسی منفی بر رفتار رأیدهی و مشارکت انتخاباتی (مطالعه موردی: دهمین دوره انتخابات مجلس شورأی اسلامی در تهران) مجله دانش سیاسی، دوره 15، شماره 2. صفحه 443-464
سبیلان اردستانی،حسن.(1387). تبلیغات سیاسی با رویکرد به فنون تبلیغات، تهران: انتشارات مهربان نشر.
شارون، جوئل (1385). ده پرسش از دیدگاه جامعهشناسی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
شالچی، وحید، رحیمی، سرکو (1396) فهم دیگری در فضای مجازی، مطالعه دو جناح سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب، مجله تحقیقات فرهنگی ایران، دوره 10 , شماره 4 (پیاپی 40) . صفحه117-89 .
عباسی، ابراهیم، فلاح، علی (1398). نشانگان پوپولیسم در انتخابات ایران؛ با تاکید بر انتخابات ریاست جمهوری، نشریه مطالعات منافع ملی، 4(16)، 101-129.
عبدالله، عبدالمطلب(1396). تأثیر مؤلفه های مذهبی بر رفتار رأی دهی و مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی، فصلنامه علمی پژوهشی علوم سیاسی دوره 20، شماره 77 صفحه 31-54.
فضل زاده، علیرضا ، انبیایی، محمدرضا ، متفکر آزاد، محمدعلی (1397). تبیین استراتژی های تبلیغات سیاسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، 9(33)، 115-130.
کریپندورف، کلوس.1383. تحلیل محتوا، مبانی روششناسی، ترجمه هوشنگ نایبی،نشرنی
الله یاری بیک، محمود، نعمتی انارکی، داود، شمسایی نیا، رامین (1400). نشانه شناسی مستندهای تبلیغاتی نامزدهای پیروز انتخاباتی بررسی موردی دوره های نهم تا دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری ایران، نشریه رهپویه ارتباطات و فرهنگ، 1(2)، 49-72.
محسنیان راد، مهدی (1381). تبلیغات سیاسی رسانه ها در انتخابات هشتم، فصلنامه راهبرد، 10(26)، 283-324.
معتمد نژاد، کاظم (1387). مبانی و اصول تبلیغات سیاسی، مجله رسانه، دوره 19، شماره 3 صفحه 114-79
مقصودی، مجتبی، علی پور، جعفر، بررسی نمادها و آیین های مشروعیت بخش در برنامه های صدا و سیما با تاکید بر مناسک مذهبی، فصلنامه مطالعات روابط بین الملل، دوره 4، شماره 14 صفحه116-77 .
نصیری، منصور و میرصدری، سعیده (1396) نمادگرایی دینی از نگاه پل تیلیش با تکیه بر نظام الهیاتی فلسفی وی، جستارهای فلسفه دین، سال ششم، شماره شماره 1 (پیاپی 13). صفحه 44-19 .
هولستی، اُل. آر (1373 )، تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمه نادر سالارزاده
Clitan, G., & Kleitsch, O. A. B. B. (2021). Mental Filters Used in Manipulating the Vote Through Electoral Posters Containing Religious Symbols. Innovative Instruments for Community Development in Communication and Education, 6, 1.
Burke, K. (1969). A rhetoric of motives. University of California Press.
Clitan, G., & Barbu-Kleitsch, O. (2020). Distorting the Message of Religious Symbols by Fallacious Reasoning in the Electoral Posters of Political Campaigns. In Collective Capacity Building (pp. 59-72). Brill.
Donahue, B. F. (1975). The Political Use of Religions Symbols: A Case Study of the 1972 Presidential Campaign. The review of Politics, 37(1), 48-65.
Finkel, S. E., & Geer, J. G. (1998). A spot check: Casting doubt on the demobilizing effect of attack advertising. American journal of political science, 573-595.
Haddock, G., & Zanna, M. P. (1997). Impact of negative advertising on evaluations of political candidates: The 1993 Canadian federal election. Basic and Applied Social Psychology, 19(2), 205-223.
Iancu, I., & Balaban, D. C. (2010). Religion and political communication during elections in Romania. Journal for the Study of Religions and Ideologies, 8(24), 151-167.
Panikkar, K. N. (1993). Religious symbols and political mobilization: The agitation for a Mandir at Ayodhya. Social Scientist, 63-78.
Thomas, J. H. (1965). Religious Language as Symbolism. Religious Studies, 1(1), 89-93.
Wahid, U. (2018). Media and Commodification of Islamic Symbols in Political Campaign Towards General Election of Governor/Vice Governor of DKI Jakarta 2017. Advanced Science Letters, 24(4), 2213-2217.
Weber, C., & Thornton, M. (2012). Courting Christians: How political candidates prime religious considerations in campaign ads. The Journal of Politics, 74(2), 400-413.
Zaluchu, S., Karnadhi, S., Widjaja, F., & Siahaan, H. (2019, November). Legitimation of Religious Symbols in Politics: Descriptive Analysis of The Narration of Indonesian Election Campaign 2019. In International Conference on Democratisation in Southeast Asia (ICDeSA 2019) (pp. 61-65). Atlantis Press.